perjantai 19. kesäkuuta 2015

Juhannustuuppailua ja muutamat kuvat


                           

Olin tänään ratsastamassa Vilkkeellä. Oon alottanut ratsastuksen ns. uudestaan, kahden vuoden tauon jälkeen. Tää on tosi outoa, mutta samalla kivaa. Oon mennyt nyt vaan käyntiä ja ravia, koska en halua laukata ja eihän mun oo pakko, joten mitäpä turhia.
No kuitenkin, aloitin ratsastuksen alkukäynneillä pitkillä ohjilla. Otin aika pian ohjat käteen ja tein muutaman muutaman voltin, kunnes aloin ravaamaan. Poni oli tosi energinen, jonka takia se vaan tikitti eteenpäin, ja kyydissä oli vaikea istua. Pyörin ravissa jonkun aikaa, kunnes tulin siihen tulokseen, että mun kannattaa vaan ottaa poni käyntiin ja saada se rennoksi ekaksi siinä, ja sitten vasta ravata. Tein takaosakäännöksiä, toiseen suuntaan ne meni tosi hyvin, kun taas toiseen ne eivät onnistuneet millään. Tein myös voltteja ja pysähdyksiä.
 

Kun Vilke oli rentoutunut käynnissä, aloitin ravaamisen uudestaan. Poni oli huomattavasti parempi, kun aikaisemmin, se jopa malttoi ravata rennosti ja nätisti suurimman osan ajasta. Tein vielä muutamia siirtymisiä ja kiekuroita molemmissa suunnissa, ja odotin, että tulee hyvä hetki, kunnes rupesinkin jo kävelemään loppukäyntejä.
Mulle jäi kuitenkin hyvä maku suuhun tän päivän tuuppailusta, vaikka tää teksti saattaa kuullostaa tosi negatiiviselta. 

Laitoin ponin pois, ruokin sen ja vein tarhaan. Tai ehkä se olikin Jonna, joka hoiti ponin pois sillä aikaa, ku mä kuvailin Rölliä, varsaa ja Karkkia
 
Yritin keskittyä hyvien kuvien ottamiseen, mutta ei kyllä kovin montaa onnistunutta tullut. Tässä kuitenkin parhaiten onnistuneet kuvat.    

 
 
 
         

Me toivotetaan myös kaiken muun lisäksi erittäin hyvää juhannusta kaikille :)
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti